Ympäristökampanja Save Sallalle palkintosaalis Cannes Lions –mainoskilpailussa: Grand Prix -palkinto, kolme kultaista ja kolme pronssista leijonaa
Julkaistu: 23.6.2021 klo 17:01Save Salla menestyi jälleen.
Maailmanlaajuista huomiota saanut Save Salla – Save the Planet -ympäristökampanja palkittiin Cannes Lions – mainoskilpailussa.
Kampanja palkittiin Grand Prix-palkinnolla sekä kolmella kultaisella ja kolmella pronssisella leijonalla. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun osin suomalaisvoimin toteutettu kampanja yltää vastaavaan suoritukseen.
Cannes Lions vuosittain Ranskan Cannesissa järjestettävä merkittävä mainosalan tapahtuma, jossa valitaan edellisen vuoden parhaat mainokset eri sarjoissa.
Sallan mainoskampanja palkittiin muutama viikko sitten myös kansainvälisessä D&AD-mainoskilpailussa kahdeksalla arvostetulla Pencil-palkinnolla.
Tammikuussa käynnistyneessä kampanjassa Sallan kunta ilmoitti hakevansa vuoden olympialaisten 2032 kesäkisaisännyyttä. Kansainvälisessä lehdistötilaisuudessa paljastettiin, että kysymyksessä oli ilmastokampanja, jossa Salla haastoi maailman entistä vaikuttavampiin ilmastotoimiin.
Itseironinen kampanja herätti kansainvälistä huomiota.
Kampanja on kerännyt noin 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa.
Kampanjan toteuttivat brasilialainen mainostoimisto Agencia Africa, House of Lapland sekä Sallan kunta.