Heijastin omalla logolla on erinomainen liikelahja

Minkälainen heijastin on sopivin yrityksesi käyttötarkoitukseen?

Heijastin on arkinen, pieni ja halpa tuote, joka on tärkeä osa jalankulkijan ja pyöräilijän liikenneturvallisuutta. Heijastimien käyttö Suomessa on ollut ilahduttavan suurta jo pitkään, ja heijastimen käyttöön liitetäänkin pelkästään positiivisia mielikuvia.

Näistä kaikista syistä heijastin on erittäin hyvä liikelahja , jakotuote tapahtumissa tai myytävä mainostuote, joka edustaa yrityksen tai tuotteen brändiä laadukkaasti ja pitkään.

Millainen heijastin yritykselle?

Heijastimia on kahta erilaista päätyyppiä: Perinteisemmät, kovamuoviset prismaheijastimet, ja erilaiset pehmoheijastimet. Molemmille on yhteistä pieni koko, painatusmahdollisuus sekä tietysti turvallisuutta parantavat ominaisuudet. Laadukas painatettu heijastin kestää hyvin käyttöä ja pitää yrityksen brändin esillä parhaimmillaan vuosikausia.

Yrityksen tai tuotteen logon tai muun viestin voi painattaa kumpaankin heijastintyyppiin kestävästi ja värikkäästi. Laadukas painatus kestää käyttöä ja sääolosuhteita, ja hyvin suunniteltuna se ei myöskään heikennä heijastimen tärkeintä ominaisuutta: sen heijastavuutta.

Erilaiset heijastimet

Prismaheijastin

Prismaheijastin on perinteinen kova ja kirkas heijastin, joita on saatavilla eri muodoissa. Sen pintaan voidaan painaa yksi- tai monivärinen painatus. Prismaheijastimen sisäinen prismarakenne muodostaa siitä erityisen hyvin erottuvan heijastimen, joka välkkyy esimerkiksi auton valoissa ainutlaatuisen kirkkaasti. Suomalaiset Coreflect –heijastimet ovatkin saaneet lukuisia tunnustuksia ja niiden hyöty liikenneturvallisuuden parantamiseen on tutkittu. Kotimaisilla Coreflect-prismaheijastimilla on CE-standardin EN 13356 vaatimusten mukainen hyväksyntä, ja niiden heijastusarvo on jopa kaksinkertainen vaatimusten minimiin nähden.

Prismaheijastin kiinnitetään yleensä lyhyen narun päähän hakaneulan avulla, jolloin se heiluu ja vilkkuu erottuvasti. Naru voidaan myös sitoa esimerkiksi napinläpeen, vetoketjun vetolenkkiin tai muuhun kiinnityslenkkiin. Prismaheijastin on kaikkein kirkkain heijastinvaihtoehto – logo prismaheijastimeen painettuna tuo yrityksen mieleen vuosikausia.

Pehmoheijastin

Pehmoheijastimessa painatus tehdään heijastimen pinnalle, jonka jälkeen heijastin suljetaan kestävällä ja täysin tiiviillä 3M:n valmistamalla pehmokalvolla. Pehmoheijastimen painatus on tarkka digipainatus, joka voidaan tehdä monivärisenä. Heijastava, kiiltävä kalvo erottuu erinomaisesti pimeässä, ja valoisissa olosuhteissa heijastimen logosta saa erittäin hyvin selvää.

Pehmoheijastin omalla logolla on erittäin suosittu jakotuote, koska se on erittäin edullinen tuottaa. Se sopii hyvin myös oheismyyntituotteeksi tai kaupanpäälliseksi. Pehmoheijastin kestää hyvin käyttöä, ja se voidaan vakiomuotojen lisäksi leikata myös täysin haluttuun muotoon.

Kangasheijastimet ja huomioliivit

Huomioliivit ja muut heijastinvaatteet ovat yleensä vakiomuotoisia vaatteita, joihin on ommeltu tai liimattu heijastavasta kangasmateriaalista valmistetut heijastimet. Kaikissa ulkoiluvaatteissa on yleensä jo valmiiksi joku heijastava kohta, mutta erityisesti syksyllä pimeässä ulkoiltaessa, heijastimia kannattaa myös lisätä. Heijastinliivit ja heijastinvaljaat on helppo ja nopea pukea minkä tahansa vaatteen päälle, jolloin erotut liikenteessä paremmin.

Heijastinvaljaat ovat erityisen suosittuja esimerkiksi vanhuksilla sekä koirien ulkoiluttajilla.

Huomioliivit ovat työmaiden perusvaatteita, jotka herättävät huomion sekä kirkkaalla keltaisella tai oranssilla värillään, ja lisätyillä heijastinnauhoilla. Myös huomioliiveihin ja niiden heijastimiin voidaan painaa yrityksen logo, jolloin voidaan lisätä helposti sekä työturvallisuutta että tehostaa yrityksen brändin näkyvyyttä.

Snap-heijastimet ovat ohuella jousilangalla varustettuja heijastimia, jotka kiinnittyvät helposti esimeriksi takin hihan päälle. Nekin osaltaan lisäävät liikkumisen turvallisuutta, erityisesti yhdistettynä muiden heijastintuotteiden kanssa.

Miten valitsen oikeanlaisen heijastimen yritykselle?

Heijastimen valinnassa kannattaa miettiä yrityksen näkökulmasta sen käyttötarkoitusta, sekä heijastimen tulevan käyttäjän näkökulmaa. Yritykselle heijastin voi olla myytävä tuote, oman brändin kehittämistuote tai messujen edullinen jakotuote, jolla yrityksen brändi saadaan muistumaan uudelleen potentiaalisen asiakkaan mieleen.

Prismaheijastinten normaali muotovalikoima kattaa logoille hyvin sopivat pyöreät, ovaalit ja suorakaiteen muotoiset heijastimet, kuten myös joihinkin käyttäjäkohderyhmiin hyvin sopivat nallet ja muut eläinhahmot. Logo painatetaan heijastimen pintaan, jossa se erottuu hyvin ja laadukas painatus kestää myös pitkäaikaista käyttöä.

Pehmoheijastinten hyvänä puolena on monipuolinen muotovalikoima, tai täysin oman muodon mukaan laadittu heijastin. Pehmoheijastinten sisäpuolella oleva painatus on erittäin pitkäikäinen - pehmoheijastin kestää kovaakin käyttöä vuosikausia. Koska pehmoheijastimen muoto on itse valittavissa, se sopii kaikille yrityksille ja kaikkiin kohderyhmiin. Mikäli yrityksen logo muodostaa jonkun selkeämuotoisen kuvion, erottuu yrityksen logo jo ennen kuin varsinainen painatus edes näkyy.

Pehmoheijastin on myös hyvä jakotuote esimerkiksi tapahtumissa ja messuilla – se on pienikokoinen, edullinen ja silti käyttäjälleen turvallisuutta selvästi lisäävä tuote.

Syksyn pimetessä, heijastin on yksi tärkeimmistä pyöräilijän ja jalankulkijan varusteista. Tuo yrityksesi esille pitkäaikaisesti ja näyttävästi, samalla kun lisäät turvallisuutta – heijastin on optimaalinen liikelahja!

www.marlea.fi

Heijastinpintaa voi painaa myös kankaalle.